امروزه پیامک به عنوان یکی از راهکارهای موثر و ارزان تبلیغاتی و به صرفه برای اطلاع رسانی و تبلیغات شما محسوب می شود.

 

پیامک

برای بهره مندی کامل از این راهکار( ارسال SMS ) بهتر است نکات مربوط به استفاده از آن را رعایت کنید . کارشناسان بازاریابی موارد ذیل را برای استفاده درست و نتیجه ی بهتر از بستر پیامک برای امور بازاریابی پیشنهاد می کنند:

1 – استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود را طراحی کنید .

مشخص کنید برنامه شما در زمینه بدست آوردن مشتری و حفظ اوبرای تبلیغات پیامک چیست ؟ ارتباط شما باید پشت سر هم و مرتبط و اندیشمندانه باشد به صورتی که نام تجاری محصول یا خدمات شما همواره درصدر بازاریابی باقی بماند . بدون چنین برنامه زمانبندی شده و مشخصی ممکن است تلاشهای شما نتیجه بخش نباشد . می توانید برای سنجش طرح خود آن را در مقطع کوتاهی و بصورت آزمایشی اجرا کنید.

2 – مخاطبان خود را ترغیب کنید که در برنامه SMS شما عضو شوند . این امکان در اکثر سامانه های پیامکی وجود دارد که افراد با ارسال یک حرف مشخص به یک شماره خاص می توانند در سامانه پیامک شما عضو شوند . پس از جمع آوری شماره ها می توایند به آسانی با آنها ارتباط برقرار کنید . جهت ترغیب نمودن آنها به عضویت در سامانه SMS شما می توانید از روش هایی مانند قرعه کشی ، ارسال پیامکهای سودمند در آینده به آنها و … استفاده نمایید.

3- یک شماره اختصاصی برای ارسال و دریافت پیامک از طریق پنل پیام کوتاه به مشتریان خود داشته باشید .

بسیاری از آنها شما را با آن شماره اختصاصی می شناسند و بخش دیگر از آنان شماره پیام کوتاه شما در حافظه تلفن همراه خود ذخیره می کنند . این شماره می تواند هم راستا با یکی از ویژگیهای کسب و کار شما مثلا شماره تلفن ثابت شما باشد. همچنین استفاده از شماره کوتاه تر و رند تر نقش موثرتر در بازاریابی پیامک ایفا می کند.

4- مخاطبین خود را بر مبنای اطلاعاتی که از آنها دارید جدا کنید . با این اقدام می توانید SMS های متنوع و مربوط به هردسته از مخاطبین را دقیقا برای همان بخش از مخاطبان ارسال نمایید یا از آنها اطلاعات لازمشان را دریافت نمایید.

5- بسیاری از ارائه دهندگان سامانه های پیام کوتاه به شما این امکان را می دهند که در صورت نداشتن شماره های SMS مشتریان ، پیامکهای خود را بر اساس منطقه ، کدپستی ، سن و جنسیت مخاطبین خود ارسال کنید .

در بسیاری از محصولات و خدمات ، این شیوه از ارسال SMS های زیاد با درصد بالایی موثر واقع می شود . این یک پیشنهاد است که حتی اگر شماره های مخاطبین خود را در اختیار دارید این شیوه را نیز امتحان کنید چراکه ممکن است شماره هایی از مخاطبین مخفی و غیر مستقیم را در اختیار نداشته باشید.

6- دائما از مخاطبین خود اطلاعات جمع آوری کنید. این اطلاعات به شما بیشتر و بیشتر کمک می کند تا بر اساس نیاز مخاطبین شما به آنها SMS های تبلیغاتی اختصاصی و مناسب با هر یک بفرستید . روشهای جمع آوری اطلاعات از مشتریان بسیار متنوع است اما یکی از این روشها جمع آوری اطلاعات از طریق SMS است. می توانید به آنها اعلام کنید که اگر علاقمند به موضوع خاصی هستند به شما عدد یا واژه خاصی را از طریق SMS ارسال نمایند.

7- ارائه دهنده خوب سامانه SMS انتخاب کنید. بانک اطلاعاتی از شماره موبایل ها که ارائه دهنده سامانه SMS در اختیار شما قرار می دهد بسیار حائز اهمیت است . یک ارائه دهنده خوب باید شما را به لیست گسترده ای از مخاطبین هدف شما بر اساس صنف ، جنسیت ، سن ، منطقه و …. متصل نماید . سایر ویژگیهای یک ارائه دهنده از جمله پشتیبانی ، کیفیت ارسال SMS ، تعرفه ها و …. نیز از درجه اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند.

 

نظر شما چیه؟

  1. با تشکر فراوان از شما سایت خوبی بود