سامانه اس ام اس 5000 و رضایت مشتریان 2

سامانه اس ام اس 5000 و رضایت مشتریان 2

سامانه ام ام اس 5000 و رضایت مشتریان 2

 

سامانه اس ام اس 5000 و حریم خصوصی

 

 

سامانه اس ام اس 5000 و رضایت مشتریان 2

سامانه اس ام اس 5000 و رضایت مشتریان 2

در سامانه اس ام اس 5000 حریم خصوصی به این صورت تعریف می شود: « حق یک شخص در کنترل اطلاعات که به وسیله یک شخص ثالث به او داده می شود». دیکینگر و همکارانش (۲۰۰۵)چنین نظر می دهند که : «تلفن همراه نمی تواند تفاوت میان پیام های تجاری و پیام های واقعی را به طور خودکار تشخیص دهد.»

آنها همچنین دریافتند که مشتریان از قانون ثبت خدمات اطلاع رسانی سامانه اس ام اس 5000 محور به علت نگرانی از حریم خصوصی خود بیم دارند. تبلیغات موبایل براساس کسب اجازه مشتری به عنوان ساده ترین راه رویارویی با موضوع حریم خصوصی درنظر گرفته می شود. در تحقیقی که درمورد افراد ۱۶ تا ۳۰ ساله در آمریکا انجام شد نتایج به دست آمده نشان داد که ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان از تبلیغات موبایل براساس  سامانه اس ام اس 5000 کسب اجازه بسیار راضی هستند و۴۲ درصد تاحدودی راضی هستند. حدود ۷۲ درصد از آنها موافق هستند که تبلیغات به وسیله تلفن همراه براساس کسب اجازه برای آنها مناسب است و ۸۴ درصد نیز تمایل داشتند آن را سفارش دهند. از طرفی دیگر، سامانه اس ام اس 5000 یک رابطه منفی میان حجم موارد دریافت شده و گرایش به بازاریابی مستقیم وجود دارد. در صورتی که پیام های تجاری باعث ایجاد مزاحمت در فعالیت های روزانه مشتری شود این موضوع می تواند به طور جدی به تصویر ذهنی از آن کالای تجاری آسیب برساند. پتی(۳) (۲۰۰۰) این هزینه را به عنوان هزینه ناخواسته به وجود آمده به وسیله مشتریانی که در معرض پیام های غیر دلخواه قرار می گیرند معرفی می کند.

اصلی ترین موارد تجاوز به حریم خصوصی از نظر کسب اطلاعات شامل مواردی همچون آمارگیری و اطلاعات خرید بدون رضایت مشتری، الگوها و سابقه جستجو، مکان فیزیکی و محتوای خرید است. در انگلستان، برای حفاظت و حق انتخاب، براساس قوانین ارتباطات الکترونیک وحریم خصوصی، کسب اجازه از مشتری برای ارسال سامانه اس ام اس 5000 تبلیغاتی ضروری است. در بخش های دیگر اتحادیه اروپا نیز قوانین مشابهی وجود دارد؛ برای مثال در کشورهای شمال اروپا بدون کسب اجازه ازمشتری نمی توان به هیچ راهی برای او سامانه اس ام اس 5000 ارسال کرد از این رو باید از رسانه های دیگر برای جلب توجه مشتری استفاده کرد

نظر شما چیه؟