مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مزیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پیامک   که آن را از دیگر رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی متمایز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و مدیریت بازاریابی از آن بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود عبارتند از :

هدف سرعت انتقال پیامک به بازار

پیام­ک های تبلیغاتی از طریق پیامگ را می­توان به صورت کنترل شده در سریع­ترین زمان ممکن و تنها برای گروه بازار هدف که شناسایی شده­ اند، ارسال کرد .

ارسال پیامک ­های کوتاه خاص برای تک ‌تک مشتریان و مخاطبان :

این قابلیت می‌تواند موردی مناسب برای کمک به تحقق اهداف بازاریابی به صورت تکی تکی باشد ‌و ارزش پیامک ارسالی برای افراد را با توجه به سفارشی بودن افزایش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد .

 

 

 

هزینه کم رسانه و نرخ پاسخ مشتریان یا مصرف کنندگاه :

مطالعه­ ها و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بازاریابی پیام کوتاه به وسیله تلفن همراه می­تواند بسیار کم هزینه ­تر از سایر رسانه­ ها باشد و نرخ پاسخ گیرندگان پیامک تلفن همراه می­تواند حدود ۲۰ برابر از دیگر رسانه­ ها باشد .

دسترسی همیشگی و دائمی به مشتریان :

صاحبان تلفن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌همراه ، این وسیله را در بیشتر اوقات شبانه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌روز و در بیشتر اماکن ، همراه خود دارند.

از این رو شرکت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به طور همیشگی ارتباط خود را با مشتریان حفظ کند و در مواقع اضطراری ، پیامک  هایی را به مشتریان بفرستد .

 

 

نظر شما چیه؟